ODTÜ Felsefe öğrencilerini en çok zorlayan hocalardan biri
yıllık olan dersinin final sınavında sınıfa gelmiş ve
sınav sorusu olarak tahtaya,
"Why?" (Neden?) yazmış.
Öğrenciler ilk önce ne yazacaklarını şaşırmışlar,
sonra herkes birşeyler yazmaya başlamış.
Yalnız bir öğrenci, sınavın ilk dakikasında kağıdını teslim etmiş.
Öğrencinin cevabı da soru gibi kısaymış:
"Why not?" (Neden olmasın ki?)
Bu öğrenci sınavdan "100" almış.
Hocanın bir sonraki sınavında yine
"Risk nedir?" sorusuyla karşılaşan
öğrencimiz tekrar boş kağıt verince bu sefer (0) alıyor.
Tabii koşa koşa hocaya gidip sebebini soruyor.
İşte cevap:
"Aynı şartlar altında, aynı riski iki kere almak aptallıktır!"
Hocamız bir başka sınavda derse giriyor ve tek soru
soruyor: "****** ne yaptı?".
Bütün öğrenciler harıl harıl yazmaya
başlıyor, kağıtları dolduruyorlar.
Sınav sonucunda herkes ortalama notlar alıyor.
Bir öğrenci ise 100 alıyor.
Bu öğrencinin cevap kağıdında şu yazıyor:
"Ne yapmadı ki!"
Bu tür öğrenciler ve değerlendirmeler
Hukuk Fakültelerinde yok mu? Elbette var.
Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde Hocanın biri
sınavda, o günlerde devam etmekte olan bir davanın
detaylarını vermiş ve sonucun ne olacağını sormuş.
Tabii, bütün öğrenciler
ha babam, de babam, sayfalarca yazmaya başlamışlar.
Ama bir öğrenci kağıdını
sınavın ilk dakikasında vermiş.
Ve buna rağmen 100 almış. Öğrencinin yanıtı
tek cümleymiş: "Devam eden dava hakkında yorum yapılamaz."